Labels

PM NEGARA MANA NI ?

Friday, 29 March 2013

ANWAR OH ANWAR..JANGAN JADI PENIPU RAKYAT!!!

Assalammualaikum.. kat sini aku nk share sikit tentang pandangan aku berkenaan  isu Anwar ni.. rasanya kita perlu tahu.. kenapa..mengapa..siapa..untuk apa..pasal si nuar ni..ni aku tulis sekadar pendapat aku yg mungkin ade pihak2 yg x boleh terima apa kemushkilan yang ada dalam kepala otak aku ni.. aku ingin menyentuh kembali perihal bab kes liwat nuar dan saiful yg hangat 1 ketika dulu..jadi korang pertikai dan nilai la sndri apa yg bermain di kepala aku ni...

   Anwar pernah berkata yg pihak polis tidak layak untuk menyiasat kes liwat nya...betul ke???
dan ini pandangan aku..setahu aku sejak bila pula polis di negara kita ini tidak layak untuk menyiasat setiap kes yg di lapor kan??apa yang kita tahu dah berjuta-juta kes yg pihak polis negara kita pernah siasat takda masalah pun tentang siasatan pihak polis malah pendakwa raya pun terima segala siasatan yg di jalan kan.klu pihak polis tak telus dan tak menjalankan siasatan dgn betul maka tiadalah penghuni di setiap penjara di negara kita kan!!..makna nya rakyat terima apa yg pihak polis lakukan demi keadilan dan keselamatan negara kita..yang aku pelik siapa anwar yang nk mempertikaikan tentang kredebeliti pihak polis? kenapa dia pula yg mengatakan pihak polis tidak layak untuk menyiasat?memamng dah termaktub dalam sistem perundangan negara bahawa setiap kes yg ingin di bicarakan mesti di siasat oleh pihak polis..ini adalah fakta.
   berkenaan kes liwat saiful..kalau pihak polis tidak boleh menyiasat kes tersebut siapa pula yg layak??tak kita nk suruh nik aziz atau pun perdana menteri kita yg siasat..tak kan nk suruh PM tubuhkan suruhan jaya  di raja bebas macam kes video VK linggamatau pun ada agenda tersembunyi yg sgt di risaukan oleh anwar?..kalau jenayah di bawah undang2 kanun keseksaan tidak boleh di siasat oleh polis makna nya polis tak payah nk buat kerja lah kan? kalau macam tu maknanya terus tak payah nak siasat lah kes dia..jadi dia akan terus bebas tanpa siasatan dan tanpa pertuduhan..wahh klu mcm tu untung lah dia kan..
   bagi pendapat aku ni masalah peribadi antara dia dgn saiful..jadi x perlulah dia mengajak rakyat (penyokong dia) sampai nk tubuhkan suruhanjaya diraja untuk menyiasat kes yang tak penting..masalah tentang kes ini adalah masalah maruah dia dan saiful jadi rasanya rakyat takda kene mengena dlm kes ini..dia cuba memanipulasi fikiran rakyat dgn mengatakan ini adalah konspirasi umno untuk menjatuhkan dia.. siapa dia untuk di jatuhkan?? adakah dia PM... atau TPM...atau seseorng yg begitu penting dalam negara?? Rasanya dia xde apa2 kepentingan pun untuk di jatuhkan.. setakat memegang jawatan sebagai ketua dlm pakatan rasanya takda kepentingan pun untuk kerajaan menjatuhkan dia.
     aku tambah curiga bila Anwar sendiri arahkan polis untuk tutup kes liwat dia..mana taknya cuba fikir bila polis menerima aduan orang polis akan siasat setiap aduan yg di terima..pihak polis akan siasat samada kes itu betul atau pun tak betulwalau pun kes tu ada asas atau pun tidak..bila siasatan dah lengkap hasil nya akan di serahlan kepada pendakwaraya sama ade kes itu boleh di bicarakan atau pun tidak..barulah orang yang di tuduh boleh di hadapkan ke mahkamah..dan kalau kes itu tidak benar maknanya tiadalah pertuduhan di mahkamah di lakukan..yang Anwar pandai2 bagi arahan supaya siasatan di hentikan tu kenapa pulak??dia tu ketua polis negara ke??dia tu pendakwaraya ke?? atau pun dia tu hakim besar negara ke??  tak masuk akal sungguh anwar ni!!! nampak sgt la ada yg tak kene dgn kes ni ..sampai kan dia pulak yg beri arahan supaya kes di tutup..mcm terdesak sgt..belum ada sejarah mana2 negara seseorang yg tiada jawatan dalam negara buat mcm si nuar ni buat..macam kurang ajar la pulak dia ni..dia mcm nk melanggar undang2 negara pulak kan??mentang2 lah dia tu bekas TPM.. kita org biasa ni boleh ke buat mcm tu??

      jadi korang semua fikir2 kan lah apa yg aku tuliskan.. belum lagi dia berkuasa macam2 benda yang dia cuba lakukan.. banyak benda yang dia cuba untuk memanipulasi fikiran rakyat..sedar lah wahai penyokong2 PKR..PKR di tubuhkan bukan untuk menyelamatkan maruah bangsa tetapi lebih kepada untuk menyelamat kan seorang manusia yang bernama Anwar.. patut kah kita menjahanamkan negara yg begitu aman hanya kerana seorang manusia?? sedarlah hanya kerana dia seorang, bangsa kita berpecah belah.. Apa sebenarnya perjuangan  PKR?? adakah untuk keamanan?? rasanya malaysia dah cukup aman?? adakah untuk memperjuangan kan bangsa?? rasanya tidak sbb hak2 keistimewaan melayu cuba di hapuskan.. adakah untuk memartabatkan Agama islam?? jauh sekali kerana kalimah Allah pun sanggup di gadai untuk kepentingan politiknya.. jadi pandangan aku PKR adalah sebuah parti yg terang2 terpesomg dari agenda sebenar perjuangan..apabila matlamat menghalal kan cara dan inilah hasilnya..

p/s: renung2kan lah wahai sahabat2.. ~PENA-BERDARAH~
  

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

~Pena Berdarah~

cerita menarik minggu ini

PAPA HOMO

PEMBELA NASIB BANGSA MALAYSIA


SAYA PENYOKONG BN/UMNO DULU KINI DAN SELAMANYA