Labels


PM NEGARA MANA NI ?

Thursday 22 September 2011

NAK TENGOK KEKAYAAN NIK AZIZ?

 
Jangan rakyat tertipu dengan kupiah putih Nik Ajis.  Dah 21 tahun NA memerintah tapi malangnya negeri Kelantan masih seperti hari pertama beliau memerintah.  APA DAH JADI?  Kelantan kaya dengan sumber kayu balak.  Penceramah dari parti PAS suka bercerita mengatakan KM Sarawak dah curi semua kayu balak di muka bumi Sarawak dan bawa duit nya keluar.
BERHENTI!!  Jangan senang-senang tuduh, menunding jari dan becerita pasal kekayaan orang lain.
Sistem pengurusan pemeliharaan hutan, kawalan pembalakan dan sistem tanam semula negeri Sarawak telah diiktirafkan antara yang terbaik bukan saja di Malaysia tapi di DUNIA, dimana tanah yang telah diambil balaknya di tanam semula dengan species pokok yang cepat dewasa.  Dengan cara ini, bumi bertuah ini tidak akan nampak “botak” untuk masa yang lama dan ianya dapat menghasilkan kayu lagi dengan cepat.  Selain dari itu, kawasan-kawasan pembalaka telah ditukar kepada estet kelapa sawit yang akan menjana keuntungan berterusan kepada negeri ini.
TETAPI DI KELANTAN, lain cerita nya.  Kayu balak dah di tebang, kayu dah di jual, tanah dah BOTAK tapi mana pergi duitnya?  Sapa yang untung sebenarnya?
Rasuah derma kepada Pas yang juga sering disalah gunakan oleh pemimpin tertinggi Pas, Kayu Balak, projek kuari sering menjadi isu penyelewengan di Negeri Kelantan. Nik Aziz adalah orang paling berkuasa di negeri tersebut. Dengar khabar Nik Aziz dan anaknya dok makan rasuah dari projek kayu balak dan projek kuari sampai nak habis kayu balak di Kelantan.
Antaranya, Kelantan membuktikan bahawa negeri itu adalah antara negeri yang paling mempunyai keluasan penebangan kayu balak yang diluluskan berbanding dengan hasil balaknya.
Senang nak tuduh orang lain rasuahlah, ambil duit rakyatlah dan macam-macam lain.  NIK Ajis kata dia dok rumah kampung saja…. Nak tengok rumah sebenar beliau dan hartanya yang lain?
Jom kita sama-sama baca blog ehsan dari rakan kita dibawah.  SEDARlah rakyat Sarawak, jangan tertipu oleh kupiah putih itu.  Bukan semua yang memakai kupiah putih itu suci dan mulia… 

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

~Pena Berdarah~

cerita menarik minggu ini

PAPA HOMO

PEMBELA NASIB BANGSA MALAYSIA


SAYA PENYOKONG BN/UMNO DULU KINI DAN SELAMANYA