Labels


PM NEGARA MANA NI ?

Thursday 22 September 2011

PAS TOLAK NEGARA ISLAM DAN HUDUD..SAMA MACAM DAP




Hadi Awang terpaksa menolak matlamat dan tujuan asal PAS demi menjaga kesepakatan dengan PKR! PAS tidak lagi berjuang atas landasan Islam walalupun mereka memakai kopiah putih 24 jam! Semuanya demi menyelamatkan persahabatan PAS bersama PKR dan DAP!

PAS bukan lagi leading partner dalam pakatan pembangkang sebaliknya lebih menjadi parti pak turut kepada dua lagi rakanya yang lebih popular! Dalam PR DUN Sarawak, semua enam calon PAS yang bertanding kecundang berbanding DAP dan PKR!. PAS Sarawak seperti melukut di tepi gantang dan hanya menerima arahan Wong Ho Leng, Chong Chieng Jen atau pun Baru Bian!

PAS tahu untuk tawan kaum bukan Islam mereka dengan terpaksa meminggirkan matlamat utama mereka, iaitu menjadikan Malaysia negara Islam!. Ataupun PAS sememangnya takut kepada Karpal Singh yang pernah mengeluarkan kenyataan ‘Mahu Wujudkan Negara Islam – Langkah Mayat Kami Dulu’! (Utusan Malaysia,18 Oktober 1990) .Karpal Singh juga minta PAS dan orang Islam untuk menghormati DAP berhubung pendidirian parti itu menolak konsep negara Islam. Menurut Karpal Singh DAP tidak dapat menerima konsep negara Islam dibawa oleh PAS jika berjaya memerintah kelak (Utusan Malaysia , 5 Julai 2010).

Demi menjaga hati Lim Kit Siang dan Karpal Singh, Hadi Awang dan Nik Aziz sanggup mengenepikan kepentingan ahli-ahli PAS sendiri dengan mengubah matlamat. Matlamat baru PAS ialah untuk menjadikan Malaysia negara kebajikan kerana itulah tuntutan PKR dan DAP! Sebagai pak turut, PAS ubah haluan! Apa pun PAS sememangnya tidak ada perancangan atau blue-print mengenai penubuhan negara Islam mahupun hukum hudud! Itu hanya mainan politik PAS sejak dari dulu lagi. Kalau lah benar PAS ada blue print pastinya negeri Kelantan sudah menjadi negeri contoh untuk negeri Islam serta pelaksanaan hukum hudud! Di Kelantan PAS berkuasa penuh, tanpa perlu menjadi pak turut kepada DAP atau PKR!


Dengan kemenangan Mat Sabu sebagai Timbalan Presiden, PAS pastinya akan terus menggonggong arahan PKR dan DAP sebab dari dulu lagi Mat Sabu tak lebih seorang follower, bukan seorang leader! Dulu Mat Sabu UMNO, bila tengok UMNO tak berkuasa di Kelantan, Mat Sabu lompat ke PAS! Orang PAS terima sebab Mat Sabu terkenal sebagai pemidato hebat setaraf Anwar Ibrahim, bab-bab mencarut. Nik Aziz pun dah kata, tidak salah mencarut sebab Tuhan pun mencarut! Pastinya dengan pengumuman Hadi Awang, Karpal Singh sudah tersenyum lebar sebab dia DAP sudah menang perang psikologi ke atas 

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

~Pena Berdarah~

cerita menarik minggu ini

PAPA HOMO

PEMBELA NASIB BANGSA MALAYSIA


SAYA PENYOKONG BN/UMNO DULU KINI DAN SELAMANYA