Labels

PM NEGARA MANA NI ?

Thursday, 22 September 2011

RENUNG2 KAN NI LA KATA2 DARI SAHABAT KITA





Siapakah yg lebih ikhlas dan bertanggungjawab? Islam puak hamPAS hanya terletak di lidah...bila bercakap maka terkeluarlah 'Íslam'' yg benar dgn meninggalkan 'watak'' sebenar mereka...mereka tidak menjiwai Islam yg benar dan hanya pandai 'menghafal'dan 'menyampaikannya saja namun tidak mahu mengamalkannya...itu sebab kita selalu lihat 'kejanggalan' apabila mereka berkata atau bertindak tidak selari dgn ajaran Islam yg sebenarnya...mereka ambil 'suku'' saja tetapi lebih 'keduniaan'' dari org lain yg digelar ''munafik'' kononnya...contoh paling jelas ialah cara mereka berpolitik memang 'kotor'' bergelumang dgn ''fitnah dan provokasi'' yg langsung tidak menggambarkan sifat umat Islam...bila diberi nasihat 'bebal'' konon ilmu mereka lebih tinggi tapi utk membezakan komunis dgn pejuang negarapun ''fail'' disebabkan malas belajar perkara yg ''betul'' dan membetulkan perkara yg biasa mereka lakukan... Puak hamPAS umpama 'pokok tumpang'' yg akan mencari pokok2 besar untuk bernaung dan berada tinggi dari pokok2 yg berdiri sendiri...semua nak ''short cut'' tak sabar utk berjaya dgn usaha sendiri seperti sekarang yg ''menumpang'' dgn PR yg didalam nya ada 'parasit'' DAP dan Al-Juburi...meniru cara org lain yg sudah lama bergabung demi kesepakatan hidup bernegara seperti BN tetapi tidak mengaku malah 'sombong'' tetapi melakukan ''khalwat'' kerana PR tidak didaftarkan dan hanya main ''kawin2 gitu aje''...boleh caya ke ''perkahwinan begini? Dengan ''pergaulan'' haram seperti sekarang apa agaknya yg boleh kita harapkan kerana dlm Islam pun amat menjaga asal usul sesuatu perkara demi menghasilkan kesinambungan ''zuriat'' bagi memastikan jati diri terpelihara. Berbeza dgn BN yg diterajui oleH UMNO samada betul atau salah mereka tetap berdiri bertanggungjawab atas segala perbuatan kerana ''gabungan'' itu adalah ''rasmi'' didaftarkan dan berhak untuk mengunakan ''lambang'' kesepakatan iaitu BN. Mana dia lambang ''sumbang mahram'' PR wahai puak hamPAS tolong tunjuk sikit!!!! Takde? Maknanya kamu semua menipu rakyat kononnya kamu adalah dalam satu wadah perjuangan walhal hanya bergabung atas satu tujuan ''simple'' utk menumbangkan BN. Adakah kamu benar2 sepakat untuk mentadbir negara atau hanya fikir utk menang pilihanraya kemudian ''bertekak'' utk menentukan siapa jadi ketua dsb...kenapa tidak berkongsi ''payung'' bermuafakat dlm satu gabungan rasmi yg didaftarkan bagi ''berikrar'' utk sama2 berjuang dan sama2 juga akan bertanggungjawab kepada rakyat dlm nada yg sama tidak seperti sekarang masing2 dgn ''lagak'' masing2 tetapi ''heboh'' kononnya kamusemua ''bersaudara''.... rakyat yg matang dapat melihat ''kepincangan'' pergaulan ''songsang'' PR atas satu alasan yg paling asas iaitu ianya TIDAK DIDAFTARKAN!!! Bercakap dari segi perundangannya ialah jikapun ''gabungan haram'' PR menang PRU akan datang (aku doakan tidak le) mereka semua adalah terdiri dari ''kerajaan campuran'' yg memerintah yg tiada satu ''piagam rasmi'' seperti BN bagi dijadikan asas dlm mentadbir Negara...takkan setiap kali nak buat sesuatu masing2 buka buku perlembagaan dan ''bertekak' utk mencapai persetujuan menetapkan sesuatu perkara kot! Bila Negara nak maju? Maka marilah kita menjadi rakyat yg tidak sekadar ''pandai berpidato dan main wayang kulit'' macam puak2 pembangkang tetapi lebih ''bijak berfikir'' dgn melihat sesuatu perkara secara ''luas'' dan ''jangka panjang'' dan mengelakkan diri dari terjerat dgn pepatah ''seperti mendengar guruh di langit maka air ditempayan dicurahkan"'...dalam kehidupan seharian kita pun selalu dengar bunyi guruh tetapi bukan semuanya mendatangkan hujankan? Kalau masih disimpan air di tempayan alangkah untungnya kerana masih boleh guna utk keperluan harian sementara menunggu sebenar-benarnya hujan sudah turun baru tempayan ditadahkan...kalau setakat ada ''aedes'' sikit2 dlm tempayan tu bubuhlah ubat ''abate'' dan tak perlu ditonggeng keluar semua air hanya utk mematikan ''anak nyamuk'' tu abg dan kak long ooii! Begitulah perumpamaannya dalam situasi negara kita sekarang K''jaan yg ada bukanlah ''malaikat'' seperti puak hamPAS yg ''kalis dosa'' tetapi ia seperti sifat kita manusia biasa di mana berusaha gigih untuk melakukan kebaikan dan terkadang berjaya namun terkadang juga teralpa melakukan kesilapan....janganlah dihukum ''rejam'' sang pemerintah hanya kerana kenakalannya ''kencing berdiri'' sedangkan hukuman itu adalah ditujukan utk kesalahan ''berzina'' kpd seseorang yg telah berkahwin...oppps ada tak mana2 individu dlm PKR yg ada ''bukti'' berzina yg kita tahu? Cubalah kita lihat diluar sana K'jaan mana baik yg dikenali sebagai K'jaan Islam atau tidak yg ''perfect'' seperti yg ''dimomokkan'' oleh puak2 PR kononnya mereka akan dan mampu buat? Ada tak bang aji ooiii? Teruk sangatkah K'jaan kita yg ada sekarang sehinggakan kita hendak ''gamble'' kpd sang ''penyangak'' seperti puak2 PR ni yg jelas ''rakus'' dan ''biadap'' dlm menterjemahkan ''perjuangan'' mereka dgn awal2 lagi mempersoalkan bidang yg bukan ''hak'' mereka untuk campur tangan seperti gelagat DAP dlm mencampuri hal2 berkaitan Islam dari dulu hingga sekarang? Tak payahlah kita ulang2 cakap akan ''perlanggaran wilayah Islam'' oleh DAP dari puak PR kerana masing2 telah tahu cuma ada yg tak mengaku saja kerana suka jadi ''Pak angguk'' dari jadi ''pejuang''. Sudah-sudahlah tu jangan lagi kita membenarkan fikiran kita dibelenggu oleh puak2 PR yg mencetuskan ''doktrin fitnah dan provokasi'' ini bagi mencapai matlamat kepentingan peribadi masing2 sebaliknya kita bersatu dan menyokong apa jua usaha baik pihak K'jaan untuk kesejahteraan rakyat namun berani dan ikhlas menegur jika K;jaan melakukan kesilapan melalui saluran2 betul dan dgn penuh beradab. Jangan lupa bahawa kita adalah orang timur yg kaya dengan sifat hormat menghormati, berkasih sayang, tolong menolong dan hidup berharmoni seperti satu keluarga dan jika terpaksa ''menegur'' maka teguran itu akan di sulami dengan adab, budi bahasa dan niat yg ikhlas demi kebaikan manusia sejagat....tidakkah kita semua inginkan keadaan sepertiitu wahai sahabat2 ku? 

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

~Pena Berdarah~

cerita menarik minggu ini

PAPA HOMO

PEMBELA NASIB BANGSA MALAYSIA


SAYA PENYOKONG BN/UMNO DULU KINI DAN SELAMANYA