Labels


PM NEGARA MANA NI ?

Thursday 22 September 2011

MAT SABU X CUKUP DUIT NK BAYAR DUIT JAMINAN TERPAKSA MINTAK SEDEKAH


Betul-betul lawak slapstik!

Mat Sabu tak cukup duit nak bayar duit jaminan sampai Unit Amal kena gerakkan tabung. Kemudian kira duit yang terkumpul di hadapan wartawan dalam mahkamah. Konon-kononnya PAS miskin dan Mat Sabu pula memang pemimpin yang tidak berduit.

Tapi aku rasa pun, Mat Sabu jenis takdak duit dalam kocek atau memang kedekut nak keluar duit sendiri. Kalau dia ada banyak duit, takkanlah dia HADAP sangat RM3,000 dari Perbadanan Air Pulau Pinang untuk tuntutan memasukkan skru kat kepala lutut dia. Sebagai Ahli Parlimen, dia ada kemudahan untuk dapatkan khidmat perubatan dari hospital kerajaan, tapi dia pilih hospital swasta yang kos perubatannya mencekik darah.

Makna kata, Mat Sabu memang jenis HADAP. Duit sendiri kemut, tapi duit orang lain, dia mahu!

Itu yang berlaku di Mahkamah Sesyen pagi tadi apabila kecoh Mat Sabu tak cukup duit. Daripada RM15,000 yang ditetapkan untuk menjaminnya, Mat Sabu 'hanya mampu' menyediakan RM5,000 untuk dirinya. Lagi RM5,000 datangnya dari Toh Kim Woon, bekas Exco Kerajaan Negeri dan RM1,700 datangnya daripada tabung bergerak Unit Amal di Mahkamah Sesyen.

Punyalah nak berlakon marhein, sampai sanggup buat gimik yang bukan-bukan. Setakat RM15,000 apalah sangat. Ini bukan cerita orang kampung kena bawa ke mahkamah yang tidak menjadi Timbalan Presiden PAS. Ini Timbalan Presiden PAS. Kalau PAS Pusat 'terlupa' nak bantu pun, tentu PAS Pulau Pinang boleh keluarkan wang sebanyak itu.

Daripada jumlah RM50,000, Hakim dah turunkan menjadi RM15,000. Mustahil bagi seorang Timbalan Presiden PAS boleh 'jatuh miskin' dalam sekelip mata. Kalau dia call Husam Musa pun, aku gerenti, dalam sekelip mata sahaja, bukan RM15,000 Husam boleh hantarkan, beratus-ratus kali ganda dari itu pun boleh.

Sejak bercumbu-cumbuan dan bersetubuh dengan Anwar Ibrahim, perangai suka berlakon macam Anwar Ibrahim dah pun melekat kat batang tubuh Mat Sabu... sayangnya, lawak slapstik dan gimik murahan sebegitu, sudah tidak laku! 

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

~Pena Berdarah~

cerita menarik minggu ini

PAPA HOMO

PEMBELA NASIB BANGSA MALAYSIA


SAYA PENYOKONG BN/UMNO DULU KINI DAN SELAMANYA