Labels


PM NEGARA MANA NI ?

Saturday 22 October 2011

INILAH WAJAH PELAJAR DARI KELANTAN YANG MURTAD !!




Mahkamah Rayuan Syarie Kelantan mengarahkan  Mohd Fariz Ilham Mohd Zulkifli, 19, pelajar Diploma Seni Kulinari UiTM yang pernah membuat pengakuan menukar agama kepada Kristian, diberi bimbingan khas oleh Majlis Agama Islam dan Adat Istiadat Melayu Kelantan (MAIK).

Perintah itu dikeluarkan Hakim Datuk Daud Muhammad yang dibantu dua ahli panel, Tun Ahmad Fairuz Sheikh Abd Halim dan Tan Sri Ghazali Abd Rahman selepas menolak permohonan Ketua Pendakwa Syarie Kelantan, Hashim Deraman supaya pelajar itu diletakkan di Pusat Pemulihan Akidah Ulu Yam, Selangor.
Hashim memohon Mahkamah Rayuan membuat semakan semula keputusan Mahkamah Tinggi pada Mei lalu terhadap Mohd Fariz Ilham Mohd Zulkifli, 19, pelajar Diploma Seni Kulinari UiTM Dungun, supaya diletak di bawah pengawasan Unit Dakwah Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Kelantan (JAHEAIK).Hashim berhujah, Unit Dakwah JAHEAIK hanya sebuah jabatan yang tidak mempunyai kelengkapan khas untuk memberi bimbingan secara khusus kepada Mohd Fariz Ilham dalam usaha memulihkan akidahnya.

Pelajar ini juga difahamkan bergiat aktif dalam perhimpunan haram Bersih 2.0 dan beberapa demontrasi yang dilaksanakan oleh pembangkang.
P/S : SEORANG YANG MURTAD BERASAL DARI SERAMBI MEKAH !! ADAKAH KERANA KURANG DIDIKAN AGAMA ?? YANG PASTI KERAJAAN KELANTAN MESTI MEMANTAU JANGAN ASYIK BERCERAMAH  SAHAJA !! APA YANG AKU LIHAT CERAMAH2 DI KELANTAN HANYA LEBIH BERBAUR POLITIK KURANG BERKISAR KEPADA AGAMA..WALLAHHUALAM 

SUMBER DARI BLOG : azmykelanajaya





1 comments:

Anonymous said...

Statistik tahun 2000-2010
http://lanunsepet.blogspot.com/2011/06/statistik-permohonan-murtad-di-malaysia.html

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

~Pena Berdarah~

cerita menarik minggu ini

PAPA HOMO

PEMBELA NASIB BANGSA MALAYSIA


SAYA PENYOKONG BN/UMNO DULU KINI DAN SELAMANYA